10 wskazówek dla nowego managera hotelu

Tak jest! Jesteś menadżerem hotelu! Dostałeś awans, ponieważ pracowałeś kilka lat w recepcji, dziale marketingu lub po kilku etapach rozmów kwalifikacyjnych w końcu usłyszałeś „Witamy w Hotelu XYZ, będziesz nim zarządzał”.

Przygotowałem dla Ciebie dziesięć wskazówek, które pomogą Ci lepiej rozpocząć karierę managera hotelu oraz ukierunkują Twoje działania na właściwy tor. Oto one:

  1. Ochłoń i przyjmij stanowisko z pokorą.

    To, że zostałeś menadżerem nie oznacza, że będziesz teraz rządził wszystkimi. Musisz nauczyć się umiejętnie zarządzać zespołem. Pamiętaj, że to Ty jesteś dla nich, a nie oni dla Ciebie. Oni w każdym momencie mogą odejść, a to jakim będziesz menedżerem może wpłynąć bezpośrednio na  ich decyzję.

  2. Przygotuj i wygłoś exposé.

    Zbierz zespół i przedstaw zasady, jakimi będziesz się kierował w pracy. Określ cele, jakie chcesz osiągnąć i oczekiwania od zespołu.

  3. Ustal plan działań.

    Wyznacz cel roczny, miesięczny, tygodniowy i dzienny. Zaplanuj swój dzień pracy, określ terminy spotkań z pracownikami.

  4. Ustal sposoby komunikacji w zespole.

    Przepływ informacji musi być szybki i prawidłowy oraz nie powinno go nic zakłócać. Spraw by każdy pracownik otrzymywał ważne informacje od współpracowników, tak aby wszystkie działy hotelu wiedziały, co mają w danym momencie robić.

  5. Zweryfikuj procedury.

    Nawet jeśli obsługa hotelu wie, jak ma postępować, nie zaszkodzi zajrzeć do „almanachu hotelowych procedur” i odświeżyć nieco nieaktualne ustalenia.

  6. Skup się na byciu liderem.

    Prowadź swój zespół w oparciu o zasady przywództwa. Koncentruj się na ludziach, inspiruj, miej wizję miejsca, bądź entuzjastą i pasjonatem tego co robisz, podejmuj ryzyko, wprowadzaj innowacje. Twój zespół to doceni i będzie chciał z Tobą pracować.

  7. Posłuchaj głosu Gości.

    Zachęcam abyś przejrzał opinie (szczególnie te na portalach opiniotwórczych), listy od Gości, uwagi, wyniki ankiet. Porozmawiaj z Gośćmi osobiście przy recepcji lub w restauracji. A jeśli chcesz się upewnić, czy wszystko działa tak jak należy, to zaproś do hotelu tajemniczego gościa.

  8. Zatrudniaj najlepszych lub naucz ich być najlepszymi.

    Twoi pracownicy wiedzą więcej od Ciebie? Jeżeli tak, to deleguj zadania i spraw, aby czuli się potrzebni. Sam wszystkiego nie zrobisz, niech oni pomogą Ci w tworzeniu sukcesu hotelu. Jeśli jeszcze nie posiadają wystarczającej wiedzy, to naucz ich być najlepszymi hotelarzami na świecie. Wyślij ich na szkolenie lub kurs online.

  9. Pogłębiaj fachową wiedzę i nie rezygnuj z bycia na fali.

    Przeznacz od 30 do 60 minut dziennie na fachową prasę, przejrzenie portali branżowych czy przeczytanie newsletterów. Kilka razy w roku weź udział w konferencjach, kongresach czy targach dla hotelarzy (sprawdź kalendarium spotkań dla hotelarzy na 2018 rok).

  10. Znajdź mentora.

    To może być trudniejsze niż Ci się wydaje. Mentor to osoba, która osiągnęła sukces zawodowy i od której możesz się nauczyć jak być np. najlepszym menadżerem hotelu. Pamiętaj, że mentoring działa w dwie strony i Ty również musisz zaoferować pewną wartość swojemu mentorowi.

Jak widzisz, bycie managerem hotelu nie jest wcale proste, ale powiem Ci w sekrecie, że potrafi być fascynujące. Każdy dzień przynosi nowe doświadczenia i stawia przed Tobą nowe wyzwania. Jeśli tylko bycie hotelarzem jest Ci przeznaczone, to z pewnością będziesz czerpał mnóstwo satysfakcji z możliwości zarządzania hotelem.

Zachęcam Cię do dzielenia się w komentarzach wskazówkami, jakie otrzymałeś obejmując stanowisko managera hotelu. Napisz, które z nich były dla Ciebie najcenniejsze w pierwszym etapie kariery menedżerskiej?

Udostępnij: