10 kluczowych wskaźników efektywności KPI w Twoim hotelu – cz.I

Hotel Key Performance Indicators w skrócie HKPI czyli hotelowe kluczowe wskaźniki efektywności… Tak, kiedyś na samą myśl o nich dostawałem gęsiej skórki na całym ciele. Dziś wiem, że dobrze prowadzone statystyki, a następnie wynikające z tego analizy umozliwiają szersze spojrzenie na działalność hotelu pod względem finansowym.

Kluczowe hotelowe wskaźniki efektywności dają nam realny obraz tego, co wydarzyło się naszym obiekcie w minionym okresie oraz pomagają przewidzieć to, co może wydarzyć się w przyszłości. Pozwalają zmierzyć poziom realizacji założonych celów i porównać wyniki z poprzednim okresem.
Zanim zacząłem analizować wybrane wskaźniki miałem zaburzony obraz działalności hotelu. O wielu ważnych i kluczowych wskaźnikach w ogóle nie miałem pojęcia.
Poniżej przedstawiam pięć z dziesięciu, najważniejszych dla mnie, hotelowych wskaźników mierzenia efektywności.

    1. OCC (z ang. Occupancy) to obłożenie pokoi w hotelu – procent zajętych pokoi w stosunku do całkowitej, dostępnej ilości pokoi.
    2. RevPAR (z ang. Revenue Per Available Room) to przychód uzyskany ze sprzedaży pokoi na jeden dostępny pokój.
    3. TRevPAR (z ang. Total Revenue Per Available Room) to całkowity przychód generowany przez hotel na jeden dostępny pokój.
    4. ADR (z ang. Average Daily Rate) to średnia cena pokoju uzyskana w ciągu jednego dnia.
    5. Przychód z pokoi wg źródła rezerwacji

    Pięć, kolejnych hotelowych kluczowych wskaźników efektywności opiszę Wam w kolejnym artykule.

Udostępnij: