10 kluczowych wskaźników efektywności KPI w Twoim hotelu – cz.I
Hotel Key Performance Indicators w skrócie HKPI czyli hotelowe kluczowe wskaźniki efektywności… Tak, kiedyś na samą myśl o nich dostawałem gęsiej skórki na całym ciele. Dziś wiem, że dobrze prowadzone statystyki, a następnie wynikające z tego analizy umozliwiają szersze spojrzenie na działalność hotelu pod względem finansowym.
Kluczowe hotelowe wskaźniki efektywności dają nam realny obraz tego, co wydarzyło się naszym obiekcie w minionym okresie oraz pomagają przewidzieć to, co może wydarzyć się w przyszłości. Pozwalają zmierzyć poziom realizacji założonych celów i porównać wyniki z poprzednim okresem.
Zanim zacząłem analizować wybrane wskaźniki miałem zaburzony obraz działalności hotelu. O wielu ważnych i kluczowych wskaźnikach w ogóle nie miałem pojęcia.
Poniżej przedstawiam pięć z dziesięciu, najważniejszych dla mnie, hotelowych wskaźników mierzenia efektywności.
- OCC (z ang. Occupancy) to obłożenie pokoi w hotelu – procent zajętych pokoi w stosunku do całkowitej, dostępnej ilości pokoi.
- RevPAR (z ang. Revenue Per Available Room) to przychód uzyskany ze sprzedaży pokoi na jeden dostępny pokój.
- TRevPAR (z ang. Total Revenue Per Available Room) to całkowity przychód generowany przez hotel na jeden dostępny pokój.
- ADR (z ang. Average Daily Rate) to średnia cena pokoju uzyskana w ciągu jednego dnia.
- Przychód z pokoi wg źródła rezerwacji
Pięć, kolejnych hotelowych kluczowych wskaźników efektywności opiszę Wam w kolejnym artykule.
Zostaw komentarz